VOORDELEN VOOR LEDEN
 

Aansluiting bij Brussels Special Venues stellen u, uw team en uw locatie in staat om van bijzondere voordelen te profiteren:

1. BIJDRAGEN AAN PROFESSIONELE NORMEN EN VERHOGEN VAN GELOOFWAARDIGHEID
 

Het BSV lidmaatschap geeft toegang tot het centrum van de meeting- en evenementenindustrie en geeft op professionele wijze blijk van uw imago als exploitant van hoogkwalitatieve evenementen locatie.
BSV leden onderschrijven het Handvest en de gedragsregels. Uw locatie is erkend als een betrouwbare en betrokken partner van de meetings- en evenementenindustrie:
  • Een verantwoordelijke en flexibele partner in vergaderfaciliteiten en actief promotor van Brussel.
  • Toegewijd aan het verhogen van de kwaliteitsnormen van faciliteiten en services in zowel België als daarbuiten.
  • Bereid om beproefde praktijken over te nemen en ethisch gedrag en vakkundigheid te tonen aan zowel klanten als deelnemers. 
BSV heeft internationale erkenning verkregen succesvol op de kaart te zetten.

2. INVLOED EN BELANGENBEHARTIGING
 

BSV speelt een rol in deze speciale sector door er voor u te zijn als het er op aankomt.Ongeachte de grootte van uw bedrijf —of u nu twee vergaderzalen hebt of twintig— met ons maakt u deel uit van een groter geheel. Doe uw voordeel met belangrijke relaties:
  • BSV is een toegewijd partner bij het behartigen van de belangen van het vak bij de lokale overheden. Onze vereniging heeft invloed in de Hoofdstedelijke Regio aen we beschermen het vak tegen nadelige wetgeving of onethisch gedrag van derden.
  • In nauwe samenwerking met ‘Visit Brussels’ (bij wie een uitstekende reputatie hebben opgebouwd), spelen we een actieve rol in het exploiteren van het potentieel van de evenementen locaties in Brussel. Ook internationaal staan we ons mannetje.

3. LEDENSERVICES EN TOOLS TER BESCHIKKING 
 

Voor BSV en haar leden staan een office manager en een marketing-communicatiebureau ter beschikking voor een toegewijde administratieve en professionele ondersteuning:
  • Aanmelding leden, inning gelden, hernieuwing lidmaatschap.
  • Analyse ledenbestand, werving en opportuniteiten.
  • Coördinatie werkgroepen, voorbereiding meetings.
  • Uitwisseling van emails met aanvragen van event organisatoren van evenementen voor mogelijk een evenement in uw locatie.
  • Het doorverwijzen van rechtstreekse event aanvragen naar de leden.
  • Het managen van BSV’s marketing- en communicatiestrategie en het coördineren van campagnes.
  • Het managen van frequente en responsive communicatie, PR en mediaondersteuning.
  • Het opzetten en onderhouden van een gegevensbestand van internationale organisatoren tussen de leden.

4. PROACTIEVE MARKETING MET PROMO’S EN INFORMATIE
 

Meer dan 30 aangesloten leden in Brussel promoten hun evenementen locaties, conferentieruimten, feestzalen en vergaderfaciliteiten met uitgebreide, gratis hulpmiddelen van BSV om potentiële klanten te bereiken.
Ons redactieteam werkt doorlopend met het schrijven en publiceren van actuele informatie over de activiteiten van onze leden en hun resultaten die zij met BSV behalen: WE HEBBEN HET OVER U!
 
Print:
  • BSV venues catalogus
  • Frequente en doelgerichte publiciteit en advertenties in vakbladen zoals: Trends, Eventonline, Let’s Meet in Brussels, Meetings Guide, Headquarters Magazine, the MICE Industry Press, maar ook andere relevante partijen.
Online en digitaal:
  • Website in 4 talen (www.venues.be): Dit is het medium om te laten zien wat we in huis hebben. Uw lidmaatschap omvat een beschrijving en een gedetailleerd profiel, aangepast ontwerp en inhoud, websiteonderhoud, hosting en backup services, online hulpmiddelen exclusief voor leden en nog meer…
  • Venue finder in 4 talen: een gratis, goed-gestructureerde search tool voor planners om uw locatie snel te kunnen vinden.
  • Blogberichten: BSV leden voegen regelmatig berichten toe aan deze sectie van de website met nieuws, nieuwigheden, locatieomschrijvingen, evenementen en speciale aanbiedingen.
  • Nieuwsbrieven.
  • Relevante LinkedIn, Facebook, en Twitter accounts: krachtige hulpmiddelen om evenementen locaties te promoten.
  • BSV’s interactieve e-catalogus.
  • PowerPoint presentatie.

5. EFFICIENT DOELGROEPBEREIK
 

Wij vertegenwoordigen een locatienetwerk en we richten ons op een optimale zichtbaarheid, het opbouwen van relaties en de mogelijkheid om direct met uw potentiële klanten te kunnen communiceren: MICE Industry Actors, organisatoren van evenementen, evenementenbureaus, bedrijven, instituten en verenigingen. Landelijk en internationaal.

U hebt toegang tot een goed-onderhouden BSV gegevensbestand van internationale organisatoren van meetings—een veelbetekenende lijst met contacten die de zichtbaarheid van uw locatie verhogen. 

6. RECLAME- EN COMMUNICATIECAMPAGNES TER VERHOGING VAN ZICHTBAARHEID EN PROMOTIE VAN LOCATIES VAN LEDEN
 

Onze strategie en plan van aanpak is erop gericht om de zichtbaarheid van onze leden te verhogen met internationale communicatie over onze activiteiten en initiatieven:
 
Online en digitaal:
  • E-marketing campagne.
  • Gericht en proactief via de sociale media.
  • Sleutelwoorden onderzoek, zoekmachinereclame en – optimalisatie voor de allerhoogste zichtbaarheid.
‘Voor- tijdens-en-na-activiteiten op locatie:
  • Aandacht verhogende- en netwerkactiviteiten met de belangrijkste organisatoren van evenementen en inkopers op BSV showcase-dagen.
  • Collaborative participation and shared exhibition stands at selected trade or industry exhibitions, meetings and fairs (EIBTM, IMEX, EAS, M&I, etc.)
  • Deelname aan het jaarlijkse BSV Netwerk Evenement.
  • Toegang tot de algemene vergaderingen.
  • Gelegenheid om speciale evenementen voor klanten te verzorgen, FAM-reisjes of locatiebezoeken af te leggen.

7. COLLECTIEVE PROJECTEN, KRUISVERBANDEN EN NETWERKEN
 

  • Collectieve projecten en samenwerkingsverbanden met andere verenigingen uit de sector zoals Visit Brussels, FAIB, MPI, BAPCO en SITE.
  • Netwerken met collega’s: BSV leden ontmoeten elkaar om zich verder te ontwikkelen en gezamenlijke problemen te bespreken. U doet uw voordeel met hun ervaringen en kennis en hebt ook toegang tot directe adviezen over belangrijke onderwerpen en om helemaal op de hoogte van de laatste trends te blijven.
  • Daarbij voorzien wij u tijdig van betrouwbare marktgegevens, uit de evenementenindustrie; nationaal en internationaal. U ontvangt tevens informatie met betrekking tot nieuws en ontwikkelingen bij de overheid.

8. MINDER WERK, MEER SUCCES


BSV maakt het u makkelijker om activiteiten te ontwikkelen en de bezetting van uw locatie te verhogen. Samenwerking als BSV lid, en niet als individu, stelt u in staat om u op uw kernactiviteiten te concentreren en het succes van uw locatie te verhogen.

9. UNIEKE GROEIKANSEN


Wij leggen de weg voor u open om nationale- en internationale organisatoren van evenementen, effectiever te benaderen dan wanneer u dat alleen moet doen: BSV is de schakel om serieuze, zakelijke banden te smeden en uw klantenbestand uit te breiden.

10. KOSTENBESPAREND


Aansluiting bij BSV zal u zeker de moeite besparen van het opstellen en uitvoeren van een eigen marketing- en communicatiecampagne:: Als lid zult u duizenden euro’s besparen en zal uw organisatie profiteren van promotie door middel van professionele publicaties, reclame, digitale marketing campagnes, representatie op beurzen en nog veel meer. U kunt zo uw locatie scherper prijzen en ook uw winstmarges verhogen.